donderdag 3 juli 2014

Quinoa & FoodPrep....


Vandaag zou ik een post doen over quinoa (uitspraak kien-wah daar kwam ik gister pas achter)...
Ik zei t altijd zoals t geschreven word maar dat is dus totaal fout whahaah...


Quinoa ziet er uit als een graanproduct maar het zijn zaden...
De zaden worden gebruikt zoals rijst of couscous word gebruikt....

50 gram quinoa is voldoende voor 1 persoon...

Quinoa kook je net als rijst of couscous...

De bereiding van quinoa....

Voor je ze gaat koken was je ze eerst met koud water af in een zeefje tot t water mooi helder is...
(Waarom afspoelen, daarmee verwijderde eventuele resten van de plant en de zaadjes gaan een beetje open staan dan kookt t beter gaar)
Dan doe je ze in een klein pannetje met water...
Je brengt het aan de kook op hoog vuur, zodra het kookt zet je het vuur lager...
En laat je t rustig 8 tot 10 min koken...

Als de quinoa een soort C vorm randje heeft zijn ze goed....

Foto komt van dreamstime.com 
Was namelijk vergeten een foto te nemen van mijn eigen gekookte quinoa...

Voordelen van quinoa...

Gluten vrij
100% biologisch
Rijk aan eiwitten
Rijk aan voedingsvezels
Rijk aan vitamine 
Rijk aan mineralen
Rijk aan onverzadige vetten

Je kan t in elke gerecht gebruiken.....


Zo dit was quinoa....



Vandaag even boodschappen gedaan...
Weer wat aan voorraad gehaald...
Ik ben wel zo dat ik meteen na het boodschappen doen de dingen voorbereid anders komt er niets van....
En dan heb ik t over paprika's schoon maken en snijden...
Aardbeien schoonmaken en in kleine bakjes doen en als ik weet dat ik die avond aardbeien als toetje wil zorg ik er voor dat er 1 bakje is met halve aardbeien meteen beetje zoetstof....
Kersen gewassen en in kleine bakjes gedaan...
De snack wortels in bakjes gedaan...
En de meloenen in partjes gesneden en ja ook weer in bakjes gedaan....
Eieren voor koken zodat je t zo kan pakken als je t nodig hebt....

Dit is dan een kleine voorraad wat er in de koelkast staat maar zo krijg je een idee....
Alles kan je pakken als je t nodig hebt zonder t nog te hoeven schoon maken....


Meteen neiuwe detox water gemaakt....
Vandaag voor t eerst met galia meloen en citroen gedaan....
En dat smaakt niet verkeerd....
Word er erg blij van....


En een water fles voor morgen met aardbei en citroen....


Deze leuke water fles komt bij http://www.ogorgeous.com/pages/blogilates vandaan....

Wat was t eten van vanavond....

Salde met tomaat, eiwit, zalm en dressing met dille...
Mijn dressing bevat...
1 theelepel yogomild...
Klein beetje water...
Beetje dille...

Doe de yogomild in een bakje doe er het water bij en meng het...
Daarna doe er wat dikken bij en klaar....


Maar aangezien ik vrij was moest er ook gesport worden....
En dat was vandaag natuurlijk een beachbody workout...

Turbo Jam 3T....


Bedankt weer voor het lezen en ik hoop dat jullie wat hebben aan de post van vandaag...

Greets C.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten