maandag 30 juni 2014

FoodPrep....


Alweer een tijd geleden dat ik iets gepost heb...
Maar we zijn weer terug en nu op foodprep gebied...

Veel mensen doen aan foodprep voor bijna een hele week...
Aangezien ik mijn planning niet helemaal lekker uitgestippeld had gaat deze week per dag...

Zondag in de avond heb ik mijn eten voor maandag gemaakt...
Had t niet verwacht maar vond t nog leuk om te doen ook dus had vandaag (maandag avond na mijn avond dienst) weer zo'n leuke en ontspannende kook avond...

Zondag overdag ging ik even op Google kijken voor wat leuke, lekkere en gezonde dingen...
En van alles wat ik tegen kwam heb ik voor 3 dagen eten bedacht en per dag op een notitieblok geschreven...

Nadat ik mijn drie dagen had bedacht ben ik naar de supermarkt en de stad gegaan....
Wat ben ik toch blij dat de supermarkt en de winkels in stad open zijn op zondag...
Zo kan je toch nog mooi even de laatste boodschappen halen die je niet in huis hebt....

Ik wilde namelijk wat kleine bakjes halen bij de xenos want dat is erg fijn voor kleine snacks...
En ik kwam er achter dat de xenos power foods, super foods, RAW foods (wat voor naam je er ook aan wil geven) had...
Ik wilde al een tijdje chia en quinoa uitproberen en dat hadden ze in mooie kleine bakjes dus heb ik dat maar meteen mee genomen...

Bij de super markt heb ik kipfilet, zalm, fruit, noten en groenten gehaald....

Terug maar de maaltijden van maandag...

Maandag 30 juni '14...

Ontbijt:    Een heel donker bruin zonnenbloempit bolletje met jonge kaas.

Snack:      Klein bakje snack worteltjes.

Lunch:     Bakje aardbeien.

Snack:      Klein bakje met cashewnoten.

Avond:     Gekookte groente (broccoli, bloemkool en wortels) met een in olijfolie gebakken kipfilet.

Aangezien deze dag erg lang was (9.15 tot 23.45) had ik wel een beetje trek toen ik thuis kwam van t werk.
Dus heb nog een hapje gemaakt toen ik thuis was.

Extra:        Komkommer salade met 1 eiwit.

Ik vond t een geslaagde dag voor mijn eerste foodprep dag...
Morgen zal ik dinsdag posten maar dan met foto's...

Voor de mensen die nog niet weten hoe chia of quinoa er uit ziet hier de foto's ervan....

Xenos chia....


Xenos quinoa...


Morgen gebruik ik voor t eerst chia in een aardbei smoothie hopen dat ik t lekker vind....


Greets C.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten