zondag 13 april 2014

Voeding?....


Pffff dat was wel wennen dat je toch anders moet gaan eten....
5 keer per dag?.... Wat?....

5 keer per dag eten is best veel maar als je door hebt waarom is het eigenlijk heel logisch....

Het is ook niet 5 keer per dag een bord vol...
Er is ontbijt lunch en diner....
En daar tussen door heb je 2 snacks....

Waarom 5 keer...
Dat is om er voor te zorgen dat je lijf standaard de juist suikers behoud....
En niet dat je jezelf vol propt als je honger hebt...
Want dat is nou net te veel van t goeden en je lijf pakt dan maar een beetje van wat t nodig heeft en de rest blijft achter om lekker op ander manieren een weg te vinden in t lijf...
T word niet gebruikt voor de suikers en voeding waarde die je nodig hebt...
Dus kan t lekker een soort dik maker zijn... ( zo noem ik t eten wat te veel is en achter blijft)....

De meeste mensen die beachbody workouts doen gebruiken ook een shake...
De shake die van uit beachbody geleverd word heet Shakeology (niet te verkrijgen in nl)...
In Shakeology blijkt rauwe maca te zitten en dat zou de bloeddruk te snel verlagen...


Je kan als je een shake wil natuurlijk een ander merk nemen....
Er zijn er genoeg op de markt als je er maar voor zorgt dat hij wel gebaseerd is op eiwitten....
Je kan hem gebruiken als ontbijt voor je workout dus een soort pre workout voeding...
Maar als je wilt kan je t ook gebruiken als snack als je lange dagen maakt....

Ik ben zelf geen voorstander van aantal weken leven alleen op shakes en bars...
Is snelle afval methode maar heb om me heen gezien dat als je er klaar mee bent en toch nog zo goed bezig bent je omvang snel weer terug is...
Er zijn wel gevallen die niet de hele omvang terug krijgen maar ze zijn niet meer zo slank als toen ze met de shakes en bars bezig bent...
Dus ik vind dat toch weer een jojo effect krijgt...
Ik geef wel t advies...
Als je gaat leven op shakes en bars, ga dan niet sporten of heel voorzichtig sporten want er is niet genoeg brandstof voor je spieren om te verbranden...

Ik vind t wel weer een goed product voor de ondersteuning van je voeding patroon...
Als je een goeie shake hebt vult t je dus gaat je honger gevoel weg en kan je weer door tot je volgende voeding....
Ik zelf vind ze niet zo lekker dus heb ik daar weer een balans in gevonden...
Als ik een shake neem is t in de ochtend als ontbijt maar ik doe er wel een banaan door heen...
De smaak vind ik dan super en hij is wat voller door de banaan...
Ik gebruik voor een shake geen gewone melk producten...
Ik gebruik voor mijn shakes almond milk, soya milk....
Zelf vind ik dan de almond milk lekkerder dan soya milk...
Maar aangezien je een groot pak in een aantal dagen op koet maken is dat niet voor mij weg gelegd...
Dus koop ik tegenwoordig de kleine pakjes van soya milk daar zit net genoeg in voor een shake en is langer houdbaar....


Een andere snack die ik zelf neem is een bar...
T is niet een bar waar je speciaal voor naar een sportschool moet gaan of via internet besteld moet worden...
Ik haal hem gewoon bij de super markt...
T zal voor sommige echt niet de juiste bar zijn, maar voor mij doet hij t goed en gebruik t als sinds augustus 2013...
Waar ik wel rekening mee gehouden heb is granen chocolade en noten....
Want dat soort dingen zijn goed voor t lijf...
Chocolade is alleen goed voor t lijf als t met mate genuttigd word en dan wel echte pure chocolade...
Aangezien ik bijna nooit meer chocolade eet tenzij het pure chocolade is en dan soms een klein blokje bij de koffie in de avond...
Vind ik de chocolade die op deze bar zit niet zo'n ramp...
Deze bars zijn te verkrijgen met melk chocolade, kokos en pinda's...
Er zullen er nog wel meer zijn maar bij mij in de supermarkt hebben ze deze...
Het vult en voor mij zitten er goede producten in...


Wat ik ook als snack neem is fruit...
Zowel gewoon fruit of in een smoothie....
Als ik een smoothie maak zit er altijd banaan in en dus soya of almond milk...
En gewoon een bakje fruit kan van alles zijn....


Voor ontbijt lunch en diner zijn er best veel dingen die je kan eten...
Ik speel nog steeds met mijn eten om te kijken wat ik voor mezelf fijn vind....
Er zijn natuurlijk wel al recepten die ik super lekker vind... 
Die zal ik natuurlijk per blog post delen...
T is wel zo dat ik minder aardappels eet tegenwoordig...
Tenzij manlief kookt... Dan neem ik hoog uit 1 aardappeltje...
Maar als vervanger voor de aardappel wil ik wel extra groente...
En ik eet dan ook gewoon t stukje vlees wat ik voor geschoteld krijg...
Maar als ik kook... Dan houd ik rekening met alles wat ik kook...
T allerliefst stoom ik alles wat ik eet maar manlief is niet van al het stoom eten dol...
Ik gebruik geen saus meer voor over de macaroni of spaghetti in plaats daarvan gebruik ik soya saus...


Ik zal hier onder een lijstje zetten met dingen die je kan gebruiken voor de maaltijden en snacks...

Walnoten
Berries (uit de vriezer is ook goed)
Oatmeal
Fruit (gemengd)
Almond, Rice of soya milk
Brood wel geroosterd
Wraps 
Zalm
Tomaat
Eieren (liefst alleen t eiwit)
Meloen 
Banaan
Pindakaas
Champignons
Uien
Melba toast
Kalkoen
Yoghurt (Grieks)
Honing
Granen bars
Kip
Groene groente
Pecan noten
Komkommer
Bonen
Avocado
Dijon mosterd
Rosbief
Tonijn (uit blik op waterbasis)
Terriyaki saus
Spinazie 
Bruine rijst
Zwarte olijven 
Sashimi
Ham (mager)
Volgranen crackers
Rooie uien
Low fat mayonaise 
Kidney bonen
Mais
Citroen sap
Tomaten saus
Broccoli
Garnalen
Feta kaas 
Wortels
Vol granen pasta
Paprika
Soya saus
Sesam olie
Almond noten
Rijstewafels
Lente uitjes

En natuurlijk veel water drinken....
Daarmee kan je ook verschillende dingen, daar kom ik ook nog op terug...

Greets C.




1 opmerking:

  1. Oooh meis... Ik ben hier zooooo super blij mee!!! Dit helpt me echt enorm!!!
    Nu kan ik precies je lijstje bekijken wat ik wel mag en daar mijn maaltijden aan aanpassen! ;) TOPPERTJE!!! X

    BeantwoordenVerwijderen