woensdag 23 april 2014

Patronen...

Patronen qua eten en sporten...

Nou na een paar keer mislukken van t posten van dit bericht ga ik het nogmaals proberen...

Wat kan ik zeggen over patronen qua eten en sporten...
Toen ik de eerste keer deze blogpost schreef dacht ik laat ik even wat gaan inlezen...
En zoals mijn gevoel al deed vermoeden zit bij de patronen heel veel eigen gevoel...
Waarom ik zeg "zoals mijn eigen gevoel al deed vermoeden" komt omdat ik eigenlijk een heel raar patroon heb qua eten en sporten...
Mijn dag begint in het algemeen altijd rond een uur of 11 en eindigd rond een uur of 2 a 3 snachts...
En toch heeft alles een positief effect op mijn leven...
Zowel gezonder voelen/zijn ondanks de rare tijden dat ik werk als in omvang van mijn lijf...

Er zijn wel onderzoeken geweest die uit hebben gewezen dat in de namiddag sporten wel het beste is... (Rond 18 uur)
Dat komt omdat alles in t lijf dan al op gang is (goed wakker is)...

Maar als je t gewoon fijn vind en het past goed in jou schema moet je gewoon lekker sporten wanneer jou dat het beste uit komt...
En dat kan dus op elk tijdstip van de dag...

Mijn workouts zijn 9 van de 10 keer in de avond en afentoe begin of einde middag...
Op mijn werk dagen sport ik eigenlijk nooit dat loopt niet lekker dus doe ik t liever niet...

Ik zal hier onder een lijstje zetten met een normaal patroon en mijn patroon...
Daardoor krijg je een idee hoe het bij mij loopt....


                                              Normaal patroon                           Mijn patroon

Ontbijt... 1ste maaltijd             In de ochtend                               Na 11 a 12 uur in de ochtend/middag
Middag eten...2de maaltijd     Rond t middag uur.                       Dat is mijn avond eten 
Avond eten...3de maaltijd       Einde middag begin avond           Tussen 10 en middennacht 


De 2 snacks die aangeraden worden om tussen de maaltijden door te eten zijn dus ook alleen maar om je lijf op pijl te houden op suikers zodat je niet extreem honger hebt en je bord vol schept als je een maaltijd doet...
En daarom neem je ook weer minder op je bord, wat weer heel goed is...

Hou rekening met dat je rustig je maaltijden eet want t lijf heeft pas na ongeveer 20 min door dat het vol zit...
Dus als je een heel vol bord pakt en het helemaal op eet kan dat dus veel te veel zijn voor je lijf en dat gaat dus lekker op mooie plekken zitten waar wij het dus niet willen hebben...

Mijn tip in t patroon van eten en sporten...

Blijf zoeken naar jou perfecte tijd om te sporten...
Er zit geen vaste regel aan dan t onderzoek...

Voor mij werkt het, hoop ook voor jullie...
Als je maar onthoud dat geen maaltijd over slaat...

Greets C.
(Image van @crushfit)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten