woensdag 16 april 2014

Detox water....


Detox of detoxen...
Dat is de afkorting van detoxificatie, t ontgiften van je lijf...
Als je een detox kuur volgt neem je geen vast voedsel en alleen maar vloeistof...

Er zijn verschillende manieren om te detoxen...
Ik hou me in deze post alleen bezig met t detox water...
Want t is de veiligste en makkelijkste manier van detoxen...
En niet te vergeten en erg leuk....
Het helpt je een platte buik behouden of als ondersteuning bij t sporten om een platte buik te krijgen...

Qua detox water heb je veel verschillende soorten...
Maar de meeste gebruikte is denk ik wel het detox water met citroen, limoen, komkommer en munt blaadjes....

Detox water is altijd op basis van citroen...
Citroen is goed voor de spijsvertering en t zorgt er voor dat je vaak naar de wc gaat...
Dat is goed want dan ontdoet je lichaam zich van gifstoffen die in je lijf zitten...
Citroen bevat vitamine C dat is goed voor de weerstand...
In citroen zit pectine dat verminderd het honger gevoel...
De vitamine C verminderd oneffenheden en rimpels van de huid...
Elke ochtend een glaasje detox water (citroen water) is een goed begin van je dag want t geeft je veel energie (dit kan je warm of koud drinken)...

Ik doe geen detox kuur maar neem afentoe een glaasje citroen sap...
Normaal gesproken doe ik een glas koud water en 2 schijfjes citroen met een stampertje zodat ik de citroen kan plat drukken en de sap vrij komt....
De beste manier voor detox water is...
Dat je in de avond een citroen al in plakjes snijd en t in een karaf doet en dan water erbij...
Je kan dan natuurlijk ook even wat sap uit de citroen drukken...
En je zet t een nacht in de koelkast zodat alle goeie stoffen zich mengen met t water...
Detox water is na zo'n nacht t beste om te drinken...

Het ruikt super lekker vind ik en t smaakt ook geweldig verfrissend...
Ik persoonlijk vind t geen straf...
Als ik een karaf detox water maak drink ik t de hele dag door tot t karaf leeg is dan pas stap ik over op gewoon water....
Ik eet wel gewoon mijn vaste voeding...
Voor een maaltijd probeer ik wel altijd al een glas detox water op te hebben want t ondersteund de stofwisseling...

Mijn water ziet er altijd op deze manier uit...


In deze zit een halve citroen, 1 limoen en een halve komkommer...

Detox water kan je maken met dingen die je lekker vind...
Als er maar citroen in zit...

Er is combi die ik zelf graag wil proberen...
Deze combinatie vond ik op pintrest maar nog steeds niet geprobeerd...

5 aardbeien (door midden gesneden)
1/2 theelepeltje kaneel
1 limoen
Water
En weer een nacht laten staan...
Volgens mij zalig...

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben....

Greets C.








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen